Aku Rindu

Aku Rindu

karya Widyastuti Lintang Sari

Ya Allah, Aku Rindu!

Rindu  mereka

Rindu  adik-adik  sabang  merauke

Rindu  adik-adik sebangsa  setanah airku

Ya Allah, Aku Rindu

Apa kabar mereka hari ini?

Nyeyakkah tidur mereka semalam?

Sudahkah mereka sarapan pagi ini?

Ya Allah, Aku Rindu!

Bagaimanan sekolah mereka?

Duduk dikursi yang nyamankah mereka?

Diajar guru yang baikkah mereka?

Ya Allah, Aku Rindu!

Bermimpi apa mereka?

Mimpi menjadi dokter,guru,atau pemimpin bangsa  bijaksana?

Atau mimpi menjadi seorang penemu hebat  dermawan?

Ya Allah, Aku Rindu!

Aku rindu  mimpi-mimpi hebat mereka

Ku panjatkan doaku  kepada-Mu

Kabulkanlah mimpi-mimpi luar biasa

Ya Allah

Wujudkanlah mimpi-mimpi mereka

Agar kelak bangsa ini  menjadi bangsa  besar

bangsa yang tidak pernah mati bermimpi

Leave a Reply

